Όταν οι οίκοι ανοχής μεταφέρθηκαν από τον Βαρδάρη στην Ανδρέου Γεωργίου στην περιοχή του Μύλου με στόχο να δημιουργηθεί Red light area στα πρότυπα του Άμστερντάμ (δεν υπάρχει λέξη για να περιγράψει πόσο αποτυχημένο ήταν το σχέδιο αυτό) το τελευταίο σπίτι που θα έκλεινε το φωτάκι του για πάντα σηματοδοτώντας το τέλος μιας ολόκληρης εποχής ήταν η χαμηλή μονοκατοικία με τα κεραμίδια επί της Ταντάλου γωνία με Σαπφούς ένα σπίτι από το οποίο πέρασαν θρυλικά κορίτσια που όλη η πόλη μιλούσε για αυτά καθώς εκεί ανδρώθηκαν πολλοί έφηβοι σε μια εποχή που το σεξ καλύπτονταν πίσω από ένα πέπλο μυστήριου.

Από το μπαλκόνι του τελευταίου ορόφου στο ρετιρέ της Ταντάλου 17 όπου διέμενα το 1996 μπορούσα να δω όλο το Βαρδάρη. Η μέρα έφευγε και ο σκοτεινός δρόμος γέμιζε φωτάκια. Εκεί το πιο χαρακτηριστικό από όλα ένα χαμηλό σπιτάκι με κεραμίδια στην γωνία Ταντάλου με Σαπφούς συγκέντρωνε όλη η κίνηση. Εκεί στεκόταν η Λούσι, η Βίρνα, η Τάιρα, η Φιλλιπία και τα άλλα κορίτσια.

Το Βιβλίο του Θωμά Κοροβίνη«Κανάλ ντ αμούρ» Το σπίτι αυτό επέλεξε ο Θωμάς Κοροβίνης για το εξώφυλλο του βιβλίου του Κανάλ ντ αμούρ. Βιβλίο Κοροβίνη Καναλ ντ αμούρ. Όταν η Πάολα Ρεβενιώτη μου πρότεινε να μιλήσω στο ντοκιμαντέρ “Καλιαρντά” με ρώτησε που θέλω να γίνει το γύρισμα. Έξω από το χαμηλό μπορντέλο απάντησα χωρίς δεύτερη σκέψη.

Περνώντας τις προάλλες από την αγνώριστη πλέον Σαπφούς με έκπληξη παρατήρησα πως αυτό το τελευταίο απομεινάρι μιας ερωτικής πόλης που υπάρχει πλέον μόνο στα ποιήματα και τα τραγούδια μεταμορφώθηκε σε ένα ακόμα κατάστημα χοντρικής και λιανικής πώλησης  δίπλα στα δεκάδες άλλα που άνοιξαν στην γειτονιά.

Το τελευταίο από τα σπίτια που θυμίζει την παλιά του χρήση μιας και όλα τα άλλα έχουν υποστεί επεμβάσεις από γυψοσανίδες, επιγραφές και καινούργια κουφώματα είναι το κίτρινο διώροφο μερικά μέτρα παρακάτω στο στο πλάι του οποίου ζούσε μια οικογένεια τσιγγάνων και στην τελευταία του χρήση ως οίκος ανοχής δούλευε η Μαρία ένα εντυπωσιακό μελαχρινό κορίτσι με υπηρεσία την Νανά.

Σήμερα επάνω στα παντζούρια έχει ενοικιαστήριο και σύντομα μπορεί και αυτό να μην υπάρχει πια.

Πηγή: parallaximag.gr